اخبار چاپ و نشراخذ شابک فیپا و مجوز از وزارت ارشادانتشاراتخدمات پس از چاپموضوعات نشر

شما هم می‌توانید نویسنده باشید و کتاب خود را چاپ کنید

شما هم می‌توانید نویسنده باشید و کتاب خود را چاپ کنید

شما هم می‌توانید نویسنده باشید و کتاب خود را چاپ کنید

آیا شما تاکنون به کارآفرین شدن فکر کرده‌اید؟ اگر شما هم دوست دارید کارآفرین باشید، بهترین راهکار مطالعه است: مطالعه راه‌هایی که دیگران رفته‌اند و بهره‌گیری از تجربه‌ها و مهارت‌های کارآفرینی که کارآفرینان دیگر کسب کرده‌اند.کتاب شما هم می‌توانید کارآفرین باشید. با کتاب خود می‌توانید کارآفرین کنید. چاپ کتاب شامل مراحل مختلفی می‌باشد که با تایپ و صفحه آرایی متون دست نویس آغاز میشود و بعد از آن دو روند اداری و اجرایی را طی کرده و با اخذ مجوز چاپ به پایان میرسد. شما هم می‌توانید نویسنده باشید و کتاب خود را چاپ کنید

۱.تنظیم قرارداد:

اولین گام در فرایند چاپ کتاب، تنظیم قرارداد می‌باشد.

۲.تایپ و صفحه آرایی:

 گام بعدی در طی مسیر چاپ کتاب، حروف چینی و صفحه آرایی آن می‌باشد. برای این منظور ابتدا متون دست نویس را باید تایپ کرد و در صورت وجود تصاویر ، آنها را اسکن نمود تا برای پرینت اولیه و رفع اشکالات آماده شود. اهمیت فونت و نگارش متن کتاب را نباید نادیده گرفت و توجه به این نکات همراستا با محتوای کتاب دارای اهمیت می‌باشد. صفحه آرایی یکی از مهمترین ارکان کتاب می‌باشد و باید به گونه‌ای باشد که خواننده را راغب به خواندن کند و فونت مورد نظرباید خوانا و آسان باشد.

۳.تعیین عنوان کتاب :

از برجسته تریت شاخص‌های کتاب عنوان آن است و باید به گونه ای باشد که ناخودآگاه نظر خواننده را جلب کرده و نگاهی به کتاب بیندازد.

۴.مراحل اداری و اجرایی:

بعد از طی نخستین گام‌ها باید دو روند اداری و روند اجرایی چاپ کتاب را در نظر بگیرید. که در روند اداری آن ابتدا برای کتاب شماره شابکی که شماره‌ای سیزده رقمی است از خانه کتاب دریافت می‌شود. این عدد برای درج امتیازات دانشگاهی نظیر مصاحبه‌ی دکتری ، ارتقا از استادیاری به دانشیاری، ارتقا از دانشیاری به پروفسوری و … بسیار مهم می‌باشد. سپس برای صدور فیپا، که اطلاعات کامل کتاب در آن درج شده ، متن کتاب را به سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی ارجاع داده و پس از صدور آن جهت دریافت مجوز کتاب به وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی ارسال می‌گردد.

مراحل اداری چاپ کتاب کاملا توسط ناشر انجام می‌شود و نویسنده در آن دخالتی ندارد. در نتیجه انتخاب ناشری که دارای سوابق درخشانی در زمینه‌ی چاپ و نشر باشد بسیار مهم می‌باشد. توجه داشته باشید که زمان اخذ مجوز زودتر برای کتاب شما از عهده‌ی ناشر خارج است و این بخش برعهده‌ی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی می‌باشد .

مراحل چاپ

بعد از صادر شدن مجوز کتاب نوبت روند اجرایی چاپ کتاب می‌باشد که شامل موارد زیر می‌باشد:
  1. تهیه فیلم و زینک متن و جلد چنانچه کتاب بصورت افست چاپ شود از جلد ومتن آن زینک که ورقی معمولا فلزی می‌باشد در لیتوگرافی‌ها تهیه می‌شود. لازم به ذکر است که تهیه زینک برای کتاب‌های بالای ۱۰۰۰ جلد به صرفه می‌باشد و در صورت تهیه‌ی آن می‌توان بارها از آن استفاده کرد .
  2. چاپ متن و جلد پس از تهیه شدن زینک اقدام به چاپ متن و جلد کتاب می‌شود .طرح جلد را می‌توان به عهده‌ی انتشارات گذاشت ولی در صورت تمایل می‌توانید خودتان نیز طرح را تحویل دهید .
  3. سلفون کشی برای جلد که در محافظت از جلد کتاب بسایر موثر می‌باشد . 
  4. صحافی که مرحله ی پایانی و آماده سازی کتاب می‌باشد و بر حسب نوع کتاب و اندازه آن روشهای متنوعی دارد.
  5. برای اینکه مطمئن شوید کتابتان اعلام وصول شده است، شش ماه پس از چاپ کتابتان یا نهایتاً یکسال پس از چاپ کتابتان به سایت کتابخانه ملی بروید و اسم کتابتان را سرچ کنید، در قسمت فهرست برگه، به وضعیت فهرست نویسی نگاه کنید، اگر عنوان فیپا (فهرست نویسی پیش از انتشار) به فاپا (فهرست نویسی پس از انتشار) تبدیل شده بود مطمئن شوید کتابتان اعلام وصول شده است. در نهایت مجوز پخش توسط وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی صادر می‌گردد. باید توجه داشت که پخش کتاب بدون این مجوز غیر قانونی می‌باشد.

خدمات چاپ کتاب

افرادی که اقدام به چاپ کتاب با سرمایه خودشان می‌کنند،سه گروه هستند.افرادی که برای کسب درآمد اقدام به انتشار کتاب می کنند. گروه دوم برای تقویت رزومه در مصاحبه دکتری و افزایش قدرت علمی اقدام به چاپ کتاب می‌کنند. و سومین گروه چاپ کتاب‌های ادبی و عمومی است که بیشتر با انگیزه فرهنگی و شخصی صورت می‌گیرد. و افراد این گروه بیشتر فقط می‌خواهند اثرشان منتشر شود. اما مخاطبان گروه اول باید در نظر داشته باشند که در این روش و در چاپ کتاب با سرمایه خود، با توجه به وضعیت کتابخوانی معمولا ضرر می‌کنند.

در موسسه چاپ و نشر سلام این امکان را فراهم نموده است تا شما برای چاپ کتاب خود با تیراژ کم جهت ارتقاء و کارآفرینی اقدام نمایید. شما هم می‌توانید نویسنده باشید و کتاب خود را چاپ کنید

شما میتوانید نویسنده باشید
شما میتوانید نویسنده باشید

با رفتن به پیج اینستاگرام ما نیز، مجموعه ای از کتب منتشر شده‌ی ما را مشاهده خواهید کرد.

چرا چاپ و نشر سلام را به شما پیشنهاد می‌دهیم؟

۱ـ بهترین طراحی و حروف نگاری، اخذ فیپا و مجوز، تهیه کاغذ و مقوا، صحافی، لیتوگرافی، چاپ و خدمات پس از چاپ را انجام می‌دهد. آنچه موردنظر شماست در طراحی کتاب خود خواهید دید. 

۲ـ بهترین کیفیت را در این مرکز تجربه خواهید کرد.

۳ـ کمترین قیمت انتظار شما را می‌کشد.

۴ـ بالاترین سرعت، بدون کاهش کیفیت یا افزایش قیمت تخصص این مرکز است.

منتظر تماس شما هستیم.

شماره تماس

۰۹۱۳۳۱۱۵۱۶۲ قاسم پور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
WeCreativez WhatsApp Support
آماده پاسخ گویی به شما دوست گرامی هستیم
👋 سلام به وبسایت چاپ سلام خوش آمدید
کارشناس فروش