مقالات آموزشی

معرفی بهترین کاغذ برای چاپ کتاب با ارزان‌ترین قیمت

معرفی بهترین کاغذ برای چاپ کتاب با ارزان‌ترین قیمت

معرفی بهترین کاغذ برای چاپ کتاب با ارزان‌ترین قیمت

یکی از مواردی که در چاپ کتاب بسیار اهمیت دارد جنس کاغذ مورد استفاده است. کاغذ مورد استفاده برای چاپ کتاب در ایران انواعی دارد و هریک از این انواع دارای ویژگی‌های منحصر بفردی هستند. یکی از موارد اصلی که در تعیین قیمت چاپ کتاب لحاظ می‌شود جنس کاغذی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتشارات سلام در اینجا طی مطلبی با عنوان معرفی بهترین کاغذ برای چاپ کتاب با ارزان‌ترین قیمت سعی نموده‌ شرحی از انواع کاغذها ارایه دهد.

میزان مقاومت کاغذ کتاب

مناطق کاغذ برای جوهر  چاپ باید به گونه‌ای باشد که جوهر روی آن هنگام چاپ با دستگاه پخش نشود. به طورکلی جوهر باید روی کاغذ خوب بنشیند و پخش نشود و به شما نتیجه چاپی صاف و تمیز بدهید. چاپ روی روکش کاغذ به طور کلی نتیجه صاف‌تری از چاپ مستقیم بر روی الیاف کاغذ می‌دهد. پس یادتان نرود در انتخاب کاغذ جهت چاپ کتاب به ضخامت و میزان مقاومت آن در برابر جوهر نیز دقت کنید.

انواع کاغذ

کاغذهای کاهی و یا بازیافتی: به این کاغذها، کاغذ نخودی نیز می‌گویند. اگر بخواهید اولین ویژگی منحصر بفرد آنها را بدانید، رنگ این کاغذهاست که رنگ قهوه‌ای روشن تا کرم دارند. این کاغذها یا ضخیم هستند یا بسیار نازک. کاغذهایی که ضخیم هستند معمولاً از کاغذهای بازیافتی بدست آمده‌اند و کاغذهای نازک که ۶۰ گرمی هم به آنها گفته می‌شود. (یک متر مریع از این کاغذ حدود ۶۰ گرم وزن دارد) همان کاغذهایی هستند که بیشتر به عنوان کاغذهای چک نویس از آن‌ها استفاده می‌شد. این کاغذها کمترین آسیب را به چشم وارد می‌کنند زیراکه بازتاب نور از سطح این کاغذها بسیار پایین است.

۲کاغذهای سفید تحریر: عمده کتاب‌هایی که هم اکنون در بازار کتاب هستند. از کاغذ سفید تحریر درست شده‌اند. این کاغذها به صورت ۷۰ یا ۸۰ گرمی وارد بازار می‌شوند و در سایزهای A3، A4، A5 و … می‌باشند. بازتاب نور نیز در این کاغذها بالاست که موجب اذیت چشم هم می‌شود.

۳کاغذهای گلاسه: برعکس دو نوع کاغذ مطرح شده قبل، این کاغذ عمدتاً برای طراحی جلد کتاب، کارت ویزیت، کاتالوگ، و پوستر و مانند هم استفاده می‌شود. از این کاغذ برای صفحات کتاب استفاده نمی‌شود و همانطور که گفته شد عمدتاً برای جلد آن استفاده می‌شود. همینطور، بر روی این کاغذ نوشته زیادی وجود ندارد و اغلب برای مصارفی کاربرد دارد که نوشته کمی قرار است چاپ شود مانند جلد کتاب، یا پوستر و کاتالوگ. گرماژ این کاغذها ۱۱۰، ۱۳۵، ۱۷۰، ۲۰۰، ۳۰۰ گرم با توجه به نیاز مخاطب تهیه می‌شود. این کاغذ بیشترین بازتاب نور را دارند و بیشترین آسیب به چشم را در مقایسه با دو نوع دیگر می‌رسانند.

به لحاظ قیمت، کاغذ کاهی ارزانترین قیمت را دارد و کاغذ گلاسه گرانترین است. کاغذ سفید تحریر یا سپید تحریر نیز قیمتی بینابین میان کاغذ کاهی و گلاسه دارد.

کاغذ باند

این نوع کاغذ نسبت به ورق کاغذ متوسط ​​قوی تر و ماندگارتر است. کاغذ باند به جای اینکه از خمیر چوب درجه پایین ساخته شود، بیشتر از خمیر پارچه ساخته شده است. این نوع کاغذ برای سربرگ، گزارش تایپ شده و پاکت نامه مناسب است.

بهترین کاغذ برای چاپ کتاب با ارزان‌ترین قیمت

 

کاغذ برای چاپ کتاب
کاغذ برای چاپ کتاب

با رفتن به پیج اینستاگرام ما نیز، مجموعه ای از کتب منتشر شده‌ی ما را مشاهده کنید.

چرا چاپ و نشر سلام را به شما پیشنهاد می‌دهیم؟

۱ـ بهترین طراحی و حروف نگاری، اخذ فیپا و مجوز، تهیه کاغذ و مقوا، صحافی، لیتوگرافی، چاپ و خدمات پس از چاپ را انجام می‌دهد. آنچه موردنظر شماست در طراحی کتاب خود خواهید دید. 

۲ـ بهترین کیفیت را در این مرکز تجربه خواهید کرد.

۳ـ کمترین قیمت انتظار شما را می‌کشد.

۴ـ بالاترین سرعت، بدون کاهش کیفیت یا افزایش قیمت تخصص این مرکز است.

منتظر تماس شما هستیم.

شماره تماس

۰۹۱۳۳۱۱۵۱۶۲ قاسم پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
WeCreativez WhatsApp Support
آماده پاسخ گویی به شما دوست گرامی هستیم
👋 سلام به وبسایت چاپ سلام خوش آمدید
کارشناس فروش