انتشاراتچاپ کتاب عمومی

انواع روش های چاپ کتاب با تیراژ کم

انواع روش های چاپ کتاب با تیراژ کم

.انواع روش های چاپ کتاب با تیراژ کم

برای چاپ کتاب در ایران از دو روش استفاده می شود که بسته به نیازهای شما، متخصصان چاپ کتاب روش مناسب را به شما پیشنهاد خواهند کرد. برای این که وقت و هزینه‌های شما اتلاف نشود. توصیه می‌شود که حتما با یک انتشارات خبره در زمینه چاپ کتاب مشورت کنید. موسسه چاپ و نشر سلام در ادامه توضیحاتی را در خصوص این دو روش چاپ به شما ارائه خواهیم داد:

چاپ آفست

با صنعتی شدن کاربردهای عکاسی و با پیشرفت در زمینه تولید کاغذ و صفحات پلیت، چاپ آفست نیز رونق پیدا کرد. در روش چاپ آفست، یک جوهر توسط صفحات فلزی روی کاغذ پیاده می‌شود. فرآیند لازم برای شروع چاپ کتاب و راه اندازی آن نسبتا زمان بر است و به همین دلیل می تواند گران‌تر نیز باشد.

چاپ افست در چاپ انواع بروشور، کاتالوگ، پوستر، کارت ویزیت، فرم های عمومی و هر چیزی که قرار است با کاغذ چاپ شود و با تیراژ بالا و کیفیت عالی باشد کاربرد دارد. همچنین چاپ سربرگ، تراکت، برگه‌های تبلیغاتی، ست کامل اداری، ساخت کارت پاکت و کارت تبلیغاتی از دیگر کاربردهای رایج روش چاپ افست می‌باشد.

چاپ دیجیتال

امروزه، روش چاپ دیجیتال، سریع‌ترین روش چاپ کتاب و گزینه‌ای مناسب برای چاپ کتاب با تیراژ کم می‌باشد. در چاپ دیجیتال، فایل‌های دیجیتالی محصول مدنظر به دستگاه ارسال می‌شود و سپس فرآیند چاپ بسیار سریع و بدون نیاز به انجام تنظیمات سخت و زمان بر شروع می‌شود.

با اینکه چاپ آفست نسبت به چاپ دیجیتال زمان بیشتری را برای راه اندازی و چاپ نیاز دارد. اما جوهر و کاغذ آن ارزان‌تر از روش چاپ دیجیتال است. امّا استفاده از چاپ افست زمانی از چاپ دیجیتال مقرون به صرفه‌تر محسوب می‌شود. که چاپ کتاب با تیراژ کم مدنظر نباشد و حجم بالایی برای چاپ وجود داشته باشد.

چاپ دیجیتال و چاپ رنگی

چاپ دیجیتال معمولا برای تیراژهای کتاب پایین و حتی زیر ۶۰۰ جلد هم استفاده می‌شود. و به علت بالا بودن هزینه چاپ دیجیتال به ویژه چاپ رنگی معمولا در ایران نویسندگان جوان کتاب‌های خود را سیاه و سفید چاپ می‌کنند. و یا با روش‌های دیگری مثل افست کار خود را پیش می‌برند. جالب است بدانید، چاپ دیجیتال این امکان را به شما می‌دهد که  کتاب‌هایی که قبلا به صورت رنگی و ساده به چاپ کرده‌اید را در رنگ دلخواه خودتان دوباره تجدید چاپ کنید

چه روش چاپی برای چاپ کتاب با تیراژ کم مناسب است؟

امروزه چاپ افست برای چاپ انبوه کتاب در بازار استفاده می شود. چاپ افست بهترین کیفیت را در چاپ تصاویر و آثار هنری موجود در یک کتاب را برای شما فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، با چاپ افست، شما تنوع بیشتری را برای انتخاب ابعاد کتاب خود خواهید داشت. چاپ افست زمانی مقرون به صرفه است که شما به دنبال چاپ انبوه باشید.

در روش چاپ افست نیاز است که برای هر صفحه کتاب، صفحات فلزی جداگانه ایجاد شود. و به همین دلیل، اگر تیراژ مدنظر پایین باشد، این روش چاپ مقرون به صرفه نخواهد بود. از طرفی دیگر، چاپ دیجیتال نیز به سرعت در حال کسب محبوبیت است و بسیاری از افراد، به دلیل مقرون به صرفه بودن به آن روی می آورند. جمع بندی کلی این است که اگر شما به دنبال چاپ کتاب با تیراژ کم هستید، قطعا روش چاپ دیجیتال برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل چاپ کتاب، ثبت سفارش چاپ کتاب با تیراژ کم و با دریافت مشاوره رایگان در خصوص چاپ کتاب، به سایت انتشارات سلام مراجعه کنید.

انواع روش های چاپ کتاب با تیراژ کم

روش چاپ کتاب
روش چاپ کتاب

با رفتن به پیج اینستاگرام ما نیز، مجموعه ای از کتب منتشر شده‌ی ما را مشاهده کنید.

چرا چاپ و نشر سلام را به شما پیشنهاد می‌دهیم؟

۱ـ بهترین طراحی و حروف نگاری، اخذ فیپا و مجوز، تهیه کاغذ و مقوا، صحافی، لیتوگرافی، چاپ و خدمات پس از چاپ را انجام می‌دهد. آنچه موردنظر شماست در طراحی کتاب خود خواهید دید. 

۲ـ بهترین کیفیت را در این مرکز تجربه خواهید کرد.

۳ـ کمترین قیمت انتظار شما را می‌کشد.

۴ـ بالاترین سرعت، بدون کاهش کیفیت یا افزایش قیمت تخصص این مرکز است.

منتظر تماس شما هستیم.

شماره تماس

۰۹۱۳۳۱۱۵۱۶۲ قاسم پور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
WeCreativez WhatsApp Support
آماده پاسخ گویی به شما دوست گرامی هستیم
👋 سلام به وبسایت چاپ سلام خوش آمدید
کارشناس فروش