استان تهران

کتاب صوتی و مزایای آن برای نویسندگان و صاحبان اثر

کتاب صوتی و مزایای آن برای نویسندگان و صاحبان اثر به صورت آنلاین در استان تهران

آیا به دنبال مرکزی برای کتاب صوتی و مزایای آن برای نویسندگان و صاحبان اثر در تهران هستید؟ آیا می‌خواهید که این مرکز آنلاین بوده و نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشید؟

مؤسسه چاپ و نشر سلام همانجایی است که به دنبال آنید.

مرکز آنلاین کتاب صوتی و مزایای آن برای نویسندگان و صاحبان اثر در تهران

شماره تماس: ۰۹۱۳۹۴۸۰۰۴۳

کتاب صوتی

در ایران کتاب گویا نخستین بار در پاسخ به نیاز نابینایان در سال ۱۹۲۹ توسط دکتر علی اصغر آموزگار که خود نابینا بود ارائه شد ولی به سرعت و به دلیل جذابیت مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.  امروزه کتاب صوتی به دلیل افزایش مشغله‌ی روزمره‌ی خوانندگان در کشور‌‌های توسعه یافته است.

این کتاب‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف شامل داستان، رمان، کودک و نوجوان، مذهبی، آموزشی، علمی، هنری و… می‌باشد. کتاب‌های صوتی که با پیاده کردن از اینترنت خریداری می‌شوند اغلب کمی ارزان‌تر از نسخه‌های چاپی با جلد سخت هستند.

نکته در مورد کتاب‌های صوتی

در وهله اول باید گفت، مفهوم کتاب صوتی را نباید با نمایش‌های رادیویی اشتباه گرفت. نمایش‌های رادیویی دارای قواعدی هستند که به ‌ناچار دخل و تصرف در روایت‌های داستانی را ایجاب می‌کنند. معمولا نقش راوی که سهم قابل توجهی در داستان دارد.

دومین نکته که می‌بایست در کتاب‌های صوتی در نظر گرفته شود،.حفظ ساختار داستان کتاب است؛ آن‌ هم با کمترین تغییرات ممکن و رعایت در امانت؛ به گونه‌ای که شنونده همان حس و حال یک خواننده کتاب را داشته باشد.

 اصلی دیگری که می‌بایست در خوانش کتاب‌های صوتی رعایت شود، احترام به تخیل خلاق شنونده است. یک خواننده کتاب با پیش رفتن داستان تصویرهایی در ذهنش شکل می‌گیرد. او حتی چهره و صدای تک تک شخصیت‌ها را تصور می‌کند.و بدون هیچ مزاحم یا پیشنهاد خارجی، اقدام به فضا سازی و مشاهده هر آنچه که می خواهد می‌کند. او با اجازه دادن به قوه تخیلش به فضای داستان پرواز کرده،.آن‌گونه که می‌خواهد از این خیالبافی‌ها و تصورات لذت می‌برد.با چنین اوصافی می‌بایست یک کتاب صوتی فقط یک گوینده به‌عنوان راوی داشته باشد و آن راوی هم نباید اصرار به شخصیت‌سازی مثلا با تغییر صدا و فرو رفتن در قالب نقش قهرمانان داستان کند. او باید با حفظ ریتم و رعایت اصول فن بیان و البته ارائه حس و حال و لحن درست شخصیت‌ها (بدون تغییر صدا) کتاب را روایت کند. در عین حال به ازای هر ۶-۷ دقیقه لازم است به مخاطب با پخش موزیکی فرصت بازیابی اطلاعات و مرور حوادث داستان را داد، دقیقا همان کاری را که معمولا یک خواننده پس از دقایقی انجام می‌دهد.

گوینده موظف است داستان خود را به گونه‌ای روایت کند که حضورش توسط شنونده احساس نشود و حتی این حس در وی تقویت شود که او خود کتاب را می‌خواند.  

تولید کتاب صوتی

برای تولید کتاب گویا به راوی و استودیو ضبط نیاز است. راوی می‌بایست توان تلفظ صحیح کتاب، لحن مناسب و قدرت اجرای یکسان در طول خوانش کتاب را داشته باشد؛ زیرا خوانش بسیاری از کتاب‌ها تا چندین ساعت بطول می‌انجامد. بسیاری از کتب صوتی در سیستم‌های پخش داخل خودرو و هدفون افراد پخش می‌شوند، در نتیجه کیفیت متوسط به بالا از آن‌ها انتظار می‌رود که شامل نبود صداهای مزاحم، هام، نویزهای وسایل موتوردار مانند یخچال و فریزر، فن خنک‌کننده و غیره هست.

پیشنهاد می‌شود برای تولید کتاب صوتی، از فرمت جدید و بهینه اوپاس و صدای مونو استفاده شود تا حجم فایل نهایی کاهش چشمگیری یابد و در عین حال از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.

کتاب صوتی مانند کتاب کاغذی شامل قوانین حق تألیف هست. تمامی حقوق این حق‌تألیف بنا بر نوع قرارداد میان نویسنده (صاحب اثر) و تولیدکننده یا سرمایه‌گذار و پخش‌کننده تقسیم می‌شود. موسسه چاپ سلام با کسب تجربه کافی در این مسیر توانسته است در زمانی بسیار سریع، مجوزی معتبر برای چاپ کتاب صوتی دریافت کنید.

کتاب صوتی
کتاب صوتی

 

با رفتن به پیج اینستاگرام ما نیز، مجموعه ای از کتب منتشر شده‌ی ما را مشاهده کنید.

چرا چاپ و نشر سلام را به شما پیشنهاد می‌دهیم؟

۱ـ بهترین طراحی و حروف نگاری، اخذ فیپا و مجوز، تهیه کاغذ و مقوا، صحافی، لیتوگرافی، چاپ و خدمات پس از چاپ را انجام می‌دهد. آنچه موردنظر شماست در طراحی کتاب خود خواهید دید. 

۲ـ بهترین کیفیت را در این مرکز تجربه خواهید کرد.

۳ـ کمترین قیمت انتظار شما را می‌کشد.

۴ـ بالاترین سرعت، بدون کاهش کیفیت یا افزایش قیمت تخصص این مرکز است.

منتظر تماس شما هستیم.

شماره تماس

۰۹۱۳۹۴۸۰۰۴۳

۰۹۱۳۳۱۱۵۱۶۲ قاسم پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
WeCreativez WhatsApp Support
آماده پاسخ گویی به شما دوست گرامی هستیم
👋 سلام به وبسایت چاپ سلام خوش آمدید
کارشناس فروش