ونک

صحافی کتاب و موارد استفاده آن

صحافی کتاب و موارد استفاده آن به صورت آنلاین در شهر ونک

آیا به دنبال مرکزی برای صحافی کتاب خود در ونک هستید؟ آیا می‌خواهید که این مرکز آنلاین بوده و نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشید؟

مؤسسه چاپ و نشر سلام همانجایی است که به دنبال آنید.

صحافی کتاب و موارد استفاده آن به صورت آنلاین در ونک

شماره تماس: ۰۹۱۳۳۱۱۵۱۶۲

صحافی کتاب و موارد استفاده آن

صحافی یکی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین مراحل تولید محصول، پس از طی کردن فرآیند چاپ است که از توجه ویژه‌ای در چاپخانه‌ها برخوردار است. به عبارتی آخرین مرحله تولید هر کتاب، کاتالوگ، مجله، بروشور و غیره، مرحله صحافی آن است.

صحافی، یاجلد کردن کتاب، به عمل تا کردن، ترتیب (قرار دادن فرم‌های تا شده در کنار هم)، ته‌دوزی، جلدگذاری و در نهایت برش کتاب گفته می‌شود.فرم‌های چاپ شده متن کتاب، به وسیله‌ی ماشین یا دستگاه تاکن بر اساس قطع کتاب؛ تا می‌شود. و سپس فرم‌ها به وسیله‌ی ماشین صحافی ترتیب (مرتب شدن و در کنار هم قرار دادن) می‌شوند. و سپس بستگی به نوع صحافی با ماشین آن که می‌تواند چسب، مفتول زن، دوخت و جلدسازی باشد به جلد متصل می‌شوند.

در نهایت براساس قطع استاندارد برش خورده و در اینجا مرحله صحافی به پایان می‌رسد. در رنگ، اندازه و جنس به صورت جداگانه چاپ می‌شوند و در مرحله‌ی صحافی لابه لای فرم‌ها قرار می‌گیرند. فن تنظیم و به ‌هم ‌بستن صفحات کتاب و قرار دادن آن‌ها بین دو پوشش (جلد) به ‌منظور یکجا نگاهداشتن صفحات و جلوگیری از فرسوده یا پاره شدن و تسهیل استفاده از آن‌ها را صحافی کتاب گویند.

انواع صحافی کتاب

صحافی کتاب انواع متعددی دارد که انتخاب روش و تکنیک مناسب آن به عوامل مختلفی از جمله هدف و کاربرد نهایی کتاب و بودجه‌ کارفرما بستگی دارد. از انواع صحافی می‌توان به صحافی چسب گرم، صحافی چسب سرد، ته دوخت، تا کردن، ته دوخت مفتولی، صحافی منگنه تخت، صحافی منگنه لوپ، پانچ، فنر پلاستیکی، فنر سیمی، ته بند پلاستیکی، ته بند اوراق چاپگر و غیره اشاره نمود. اما از مهم‌ترین انواع روش‌های صحافی که امروزه در مجتمع چاپ جنگل انجام می‌گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

منگنه‌ای

صحافی منگنه‌ای یکی دیگر از متداول‌ترین صحافی‌ها به ویژه جهت صحافی صفحات کم در چاپ کاتالوگ، بروشور، جزوه، دفترچه و امثال آن است. صحافی منگنه‌ای در دو نوع تخت و لوپ انجام می‌گیرد که این دو نوع در ظاهر با یکدیگر متفاوت، اما مراحل انجام آن‌ها یکسان‌اند. به یاد داشته باشید که در صورت بالا‌بودن ضخامت و گرماژ صفحات چاپ‌شده، بکارگیری صحافی منگنه‌ای رایج نبوده و محصول مورد نظر از استحکام خوبی برخوردار نخواهد بود.

صحافی منگنه‌ای نسبت به صحافی پانچ و فنر از زیبایی بیشتری برخوردار است و در هر شرایطی قابل دسترس است. که  نسبت به دو صحافی سرد و گرم با سرعت بالاتری انجام شده و هزینه نهایی کمتری را برای مشتری به همراه دارد.

چسب گرم

چسب گرم چسباندن صفحات داخلی به.یکدیگر در عطف توسط چسب صحافی انجام می شود. صحافی گالینگور نوعی صحافی چسب گرم هست که در آن را جلد سخت و محکم استفاده می‌شود. که برای حفظ ارزش کتاب و ماندگاری آن و بیشتر برای گزارش‌های سالانه ، کتاب های درسی و کتاب‌هایی که تعداد صفحات آنها بالا است مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد صفحه مناسب حداقل ۵۶ صفحه وحداکثر ۴۰۰ صفحه می‌باشد. تفاوت چسب گرم با صحافی منگنه این است که در  صحافی چسب گرم کتاب نمی‌تواند کاملا باز شود ، بنابراین باید به درستی از آن مراقبت شود.

جلد سخت 

درست مانند صحافی چسب گرم نیز از همین روش استفاده می‌کند. تنها تفاوت این است که از جلد بسیار ضخیم‌تری استفاده می‌شود. این باعث می‌شود که کتاب از دوام بیشتری برخوردار شود زیرا صفحات محتوا توسط جلد محکم‌تری محافظت می‌شوند. موارد استفاده از آن فرهنگ لغت‌ها ، دائرهالمعارف‌ها و کتاب‌هایی که تعداد صفحه بالایی دارند، معمولاً از روش صحافی جلد سخت استفاده می‌کنند. تعداد صفحه مناسب حداقل ۵۶ صفحه و حداکثر ۴۰۰ صفحه می‌باشد.

چسب سرد

چسب سرد از ماده رزین پلی اورتان تولید می‌گردد. شیوه کار صحافی چسب سرد و سرعت تولید آن همانند صحافی چسب گرم است با این تفاوت که این نوع صحافی پایدارتر بوده و از چسبندگی کشسانی قوی برخوردار است. نکته قابل توجه در این نوع صحافی این است که صحافی چسب سرد در گرما و حرارت فعال نشده و در سرما نیز نمی‌شکند.

سیمی صحافی فنری

آخرین اما مهمترین نکته این است که صحافی فنری کتاب اتصال خوبی برقرار می‌کند، که همچنین یک روش محبوب در مورد کتاب است.این روش با ایجاد سوراخ های متعدد از طریق ورق های جمع شده ایجاد می‌شود و سپس توسط سیم حلقه‌ای فلزی متصل می‌شود تا صفحات را در کنار هم نگه دارد. صحافی فنری بسته به ترجیحات شما.حتی می‌تواند در رنگ‌های متنوعی عرضه شود. مزایای آن این است که کتاب می‌تواند در حالت کاملا باز قرار گیرد و کاملاً حرفه‌ای به نظر برسد.کتاب‌های هنری ، تقویم های رومیزی یا کتاب‌های راهنما ، معدود کتاب‌های رایجی هستند که از این نوع روش صحافی استفاده می‌کنند.

خدمات ما

نشر سلام به عنوان یکی از ناشرهای خوب چند سالی است که صحافی کتاب را با قیمت بسیار مناسب انجام می‌دهد. از این رو اگر قصد صحافی کتاب خود را دارید می‌توانید از طریق شماره تلفن همراه‌های که در سایت است، با ما تماس بگیرید.

صحافی کتاب
صحافی کتاب

با رفتن به پیج اینستاگرام ما نیز، مجموعه ای از کتب منتشر شده‌ی ما را مشاهده کنید.

چرا چاپ و نشر سلام را به شما پیشنهاد می‌دهیم؟

۱ـ بهترین طراحی و حروف نگاری، اخذ فیپا و مجوز، تهیه کاغذ و مقوا، صحافی، لیتوگرافی، چاپ و خدمات پس از چاپ را انجام می‌دهد. آنچه موردنظر شماست در طراحی کتاب خود خواهید دید. 

۲ـ بهترین کیفیت را در این مرکز تجربه خواهید کرد.

۳ـ کمترین قیمت انتظار شما را می‌کشد.

۴ـ بالاترین سرعت، بدون کاهش کیفیت یا افزایش قیمت تخصص این مرکز است.

منتظر تماس شما هستیم.

شماره تماس

۰۹۱۳۳۱۱۵۱۶۲ قاسم پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
WeCreativez WhatsApp Support
آماده پاسخ گویی به شما دوست گرامی هستیم
👋 سلام به وبسایت چاپ سلام خوش آمدید
کارشناس فروش