بهاران شهر

صحافی منگنه با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به صورت آنلاین

صحافی منگنه با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به صورت آنلاین در بهاران شهر

مؤسسه چاپ و نشر سلام با استفاده از ابزارهای روز دنیا و با توجه به نیاز شما صحافی منگنه با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به صورت تیراژ بالا  ارائه می‌دهد. این مؤسسه تا کنون بیش از ۱۰۰۰۰ صحافی کتاب انجام د اده است. اگر میخواهید صحافی کتاب انجام دهید با ما تماس بگیرید تا آن را با کیفیت عالی و قیمت مناسب صحافی کنید.

صحافی منگنه با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به صورت آنلاین در بهاران شهر

شماره تماس: ۰۹۱۳۳۱۱۵۱۶۲

صحافی منگنه

صحافی منگنه به فرآیندی اشاره دارد که در آن، صفحات از طریق ستون فقرات یعنی عطف کتاب به هم متصل می‌شوند. شکل منگنه کمی شبیه به زین اسب است و با استفاده از دستگاه مخصوص منگنه‌زنی، به عطف اثر چاپی متصل می‌شود. در این شیوه از صحافی معمولاً از دو منگنه استفاده می‌شود، اما اگر اثر چاپی دارای تعداد صفحات بزرگ‌تر یا کاغذ سنگین‌تری باشد، ممکن است به سه یا چهار منگنه نیاز باشد.

امروزه یکی از محبوب‌ترین روش‌های صحافی «دوخت با منگنه فلزی» است. با اینکه صحافی منگنه روشی نسبتاً ساده است، در صنعت چاپ، از منگنه برای اتصال صفحات چاپی استفاده می‌شود.

اهمیت استفاده از صحافی منگنه

ویژگی اصلی صحافی منگنه این است که مقرون به‌صرفه‌ترین روش اتصال چندین صفحه به یکدیگر است. که باعث شده تا صحافی منگنه‌ برای شرکت‌ها و افرادی که قصد دارند هزینه‌های خود را به حداقل برسانند، و همچنان محصولی شکیل و حرفه‌ای می‌خواهند، بهترین گزینه باشد.

مجلات و بروشورهایی که از صحافی منگنه در تولیدشان استفاده می‌کنند، بادوام بوده و به‌راحتی باز می‌شوند. جزو سریع‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود. در واقع، صحافی منگنه‌ای سرعت و سادگی را در هم ادغام کرده است.

منگنه‌هایی که در صحافی استفاده‌شده اغلب از سیم فلزی ساخته می‌شوند. در ایران به سیم منگنه، مفتول مخصوص صحافی نیز گفته می‌شود و همچنین به روند منگنه کردن محصولات چاپی، بخیه زدن نیز گفته می‌شود. این سیم فلزی معمولاً از جنس گالوانیزه یا مس است.

نحوه انجام صحافی منگنه

در این روش صحافی صفحات چاپ شده و جلد پس از تا به ترتیب داخل هم قرار گرفته و با فاصله ای معین از بالا و پایین حاشیه ‏خارجی توسط دستگاه منگنه‌کُن به هم متصل می‌شوند و سپس بروشور، کاتالوگ و … برش می‌خورد.

شمار ه صفحات باید مضربی از چهار باشد، از جمله جلد پشت‌وروی اثر چاپی. اگر یک ورق کاغذ را از وسط تا بزنید، با ۴ صفحه مواجه خواهید شد(۲ صفحه در رو و ۲ صفحه در پشت). هر تعداد کاغذی که به این مقدار اضافه گردد، تعداد صفحات را ۴ برابر خواهد شد. در این صورت، کمترین میزان صفحاتی که می‌توان در صحافی منگنه بخیه زد، ۴ عدد است.

بیشترین تعداد صفحات به عواملی مانند ضخامت کاغذ نیز بستگی دارد، اگرچه ۶۴ صفحه را حد معقول در نظر می‌گیرند. اگر کاغذ خیلی نازک باشد می‌توانید تعداد صفحات را حتی تا صد ورق بالا ببرید. درهرصورت، اگر کاغذ ضخیم‌تری را انتخاب نمایید، تعداد صفحه کمتر خواهد بود.

فواید صحافی منگنه

مزایای این شیوه صحافی به شرح زیر است:

  • شکل ظاهری جذاب: محصولات چاپی که با منگنه صحافی می‌شوند، ظاهری حرفه‌ای دارند.
  • سرعت و سادگی: انجام صحافی منگنه فرآیندی نسبتاً ساده دارد. به این معنا که برای نصب آن زمان کمی نیاز است.
  • هزینه حمل پایین: این نوع صحافی، وزن کمی را به آثار چاپی اضافه می‌کند. به این ترتیب هزینه حمل را پایین می‌آورد. بنابر این، وقتی باید هزاران یا ده‌ها هزار کتاب یا مجله را به مکانی حمل کرد، این ویژگی به صرفه‌جویی هزینه‌ها کمک می‌کند.
  • انعطاف پذیری بالا: طراحی به کمک صحافی منگنه نسبتاً آسان است و می‌تواند آثار هنری یا تصاویری را که در دو صفحه در خود جای دهد. و همین انعطاف‌پذیری بالا باعث شده است تا این روش صحافی برای آثار چاپی مختلف مناسب باشد.

آثار چاپی صحافی منگنه

  • کاتالوگ
  • تقویم دیواری
  • خبرنامه
  • جزوه
  • کتاب‌های مصور
  • مجلات
  • بروشور
  • دفترچه راهنما
  • لیست قیمت
  • کتاب رنگ‌آمیزی

به دلیل وجود محدودیت در تعداد صفحات، از صحافی منگنه‌ای برای کتاب‌های قطور و آثار چاپی با صفحات زیاد استفاده نمی‌شود.

صحافی منگنه
صحافی منگنه

با رفتن به پیج اینستاگرام ما نیز، مجموعه ای از کتب منتشر شده‌ی ما را مشاهده کنید.

چرا چاپ و نشر سلام را به شما پیشنهاد می‌دهیم؟

۱ـ بهترین طراحی و حروف نگاری، اخذ فیپا و مجوز، تهیه کاغذ و مقوا، صحافی، لیتوگرافی، چاپ و خدمات پس از چاپ را انجام می‌دهد. آنچه موردنظر شماست در طراحی کتاب خود خواهید دید. 

۲ـ بهترین کیفیت را در این مرکز تجربه خواهید کرد.

۳ـ کمترین قیمت انتظار شما را می‌کشد.

۴ـ بالاترین سرعت، بدون کاهش کیفیت یا افزایش قیمت تخصص این مرکز است.

منتظر تماس شما هستیم.

شماره تماس

۰۹۱۳۳۱۱۵۱۶۲ قاسم پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
WeCreativez WhatsApp Support
آماده پاسخ گویی به شما دوست گرامی هستیم
👋 سلام به وبسایت چاپ سلام خوش آمدید
کارشناس فروش