استان کردستان

نویسندگی و مؤلف بودن دیگر آرزو نیست – مراحل چاپ کتاب

نویسندگی و مؤلف بودن دیگر آرزو نیست - مراحل چاپ آنلاین کتاب در کردستان

نویسندگی و مؤلف بودن دیگر آرزو نیست آیا شما هم به دنبال مرکزی برای چاپ کتاب در کردستان هستید؟ آیا می‌خواهید که این مرکز آنلاین بوده و نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشید؟

مؤسسه چاپ و نشر سلام همانجایی است که به دنبال آنید.

نویسندگی و مؤلف بودن دیگر آرزو نیست – مراحل چاپ آنلاین کتاب در کردستان

شماره تماس: ۰۹۱۳۳۱۱۵۱۶۲

نویسندگی و مؤلف بودن دیگر آرزو نیست

بسیاری از مردم آرزو دارند روزی نویسنده شوند و کتاب چاپ کنند. حتی ممکن است شما نیز یکی از آنها باشید. اگر چنین است.ممکن است از قبل موضوعی در ذهن داشته باشید یا حتی شاید شروع به نوشتن هم کرده باشید.

برخی از نویسندگان اهدافشان این است که متن آن‌ها چاپ شده و به رسمیت شناخته شود. اما برخی دیگر همین که اثر آن‌ها بتواند بر روی یک نفر تاثیر بگذارد برایشان کافی است. به هر حال نویسندگان مختلف، اهداف گوناگونی دارند که باید در هر صورت با اصول نویسندگی و تقویت مهارت‌های این حرفه آشنا باشند.تا بتوانند به بالاترین مدارج ممکن برسند.

شاید شگفت‌زده شوید اگر بگوییم، برای همه امکان نویسنده شدن وجود دارد. در واقع، نویسنده شدن و لذت بردن از مزایای آن ساده‌تر از چیزی است.که تصور می کنید؛ فقط کافی است به برخی از موانع غلبه کنید. مؤسسه چاپ و نشر سلام شما را راهنمایی می‌کند.نویسندگی و مؤلف بودن دیگر آرزو نیست – مراحل چاپ کتاب

هزینه‌ چاپ کتاب

مواردی مانند تیراژ و حجم کتاب هزینه چاپ کتاب را تغییر می‌دهند ولی هزینه‌های کلی چاپ کتاب به این صورت است:

  • هزینه‌های مربوط به صفحه آرایی، حروف چینی، طرح جلد و خدمات اداری از جمله دریافت شابک، فیپا، مجوز و اعلام وصول که بدون توجه به تعداد تیراژ به صورت یکسان گرفته می‌شوند.
  • هزینه‌های مربوط به کاغذ، چاپ، جلد و صحافی که براساس تیراژ، تعداد صفحات و اندازه کتاب مشخص می‌شوند.

مراحل چاپ کتاب

تهیه محتوای کتاب

همانطور که نام این مرحله نشان می‌دهد هدف تهیه محتوایی است که باید نوشته شود. نویسنده محتوای خود از قبیل شعر، داستان، تالیف شخصی و یا علمی را باید به صورت دست نوشته یا تایپ شده تحویل ناشر دهد.

دریافت فیپا

فهرست نویسی پیش از انتشار را فیپا گویند.که به معنای اطلاعاتی است که در پشت صفحه عنوان کتاب چاپ می شود. مسئولیت اصلی صدور فیپا در کشور ایران به عهده اداره کل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی گذاشته شده است.و از طریق این سازمان باید فیپا را به دست آورد. برای این منظور، کتاب از سوی ناشر به کتابخانه ملی به همراه شابک، پرینت کتاب و فایل آن در سی دی و در نهایت فرم پر شده درخواست فهرست نویسی ارسال می شود. مدت زمان لازم برای دریافت فیپا ۷ الی ۱۰ روز است.

 اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای دریافت مجوز چاپ باید پرینت کتاب به همراه فایل آن در قالب سی دی و و اطلاعات فیپا، شابک و همچنین طرح رنگی جلد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شود. معمولا بسته به موضوع کتاب یک هفته تا ۴ ماه طول می کشد تا مجوز صادر شود. وزارت ارشاد کتاب‌های با محتوای علمی و دانشگاهی را زودتر بررسی می کند.ولی مجوز چاپ سایر کتاب‎ها مانند شعر یا موضوعات خاص ممکن است تا چند ماه طول بکشد. علاوه بر این گاهی اوقات نویسنده مجبور می‌شود مواردی را در کتاب اصلاح کند یا تغییر دهد.

چاپ 

هیچ چیز نویسنده را از رسیدن کتابش به مرحله چاپ بیشتر خوشحال نمی‌کند. پس از طی مراحل بالا کتاب برای چاپ به چاپخانه فرستاده می‌شود. معمولا چاپ افست برای کتاب‌هایی است که تیراژی بیشتر از ۱۰۰۰ جلد دارند و دیگر کتاب‌ها به صورت دیجیتالی چاپ می‌شوند. مرحله بعدی صحافی بوده که برعهده ناشر است و به همین دلیل سریعا انجام می‌شود.

نویسندگی و مؤلف بودن دیگر آرزو نیست – مراحل چاپ کتاب

نویسنده آرزو نیست
نویسنده آرزو نیست

با رفتن به پیج اینستاگرام ما نیز، مجموعه ای از کتب منتشر شده‌ی ما را مشاهده خواهید کرد.

چرا چاپ و نشر سلام را به شما پیشنهاد می‌دهیم؟

۱ـ بهترین طراحی و حروف نگاری، اخذ فیپا و مجوز، تهیه کاغذ و مقوا، صحافی، لیتوگرافی، چاپ و خدمات پس از چاپ را انجام می‌دهد. آنچه موردنظر شماست در طراحی کتاب خود خواهید دید. 

۲ـ بهترین کیفیت را در این مرکز تجربه خواهید کرد.

۳ـ کمترین قیمت انتظار شما را می‌کشد.

۴ـ بالاترین سرعت، بدون کاهش کیفیت یا افزایش قیمت تخصص این مرکز است.

منتظر تماس شما هستیم.

شماره تماس

۰۹۱۳۳۱۱۵۱۶۲ قاسم پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
WeCreativez WhatsApp Support
آماده پاسخ گویی به شما دوست گرامی هستیم
👋 سلام به وبسایت چاپ سلام خوش آمدید
کارشناس فروش